Sneeuwschoen- & winterwandelen

Laat u betoveren door een waarachtig winterwonderland bij sneeuwschoen- en winterwandelingen

De winterwandelwegen lopen door besneeuwde bossen, met sneeuw bedekte weiden en langs de Ötztaler Ache. Geniet van het landschap op goed geruimde en bewegwijzerde winterwandelpaden, ontdek verborgen plekjes en rust uit in pittoreske hutten. U kunt deelnemen aan een gegidste sneeuwschoenwandeling of op eigen houtje genieten van de stilte en rust in het besneeuwde winterlandschap. Ook kinderen vinden dit een zeer bijzondere ervaring.

30 KM WINTERWANDELWEGENS

30 km geruimde winterwandelwegen liggen klaar voor wandelingen door de ongerepte natuur en het sprookjesachtige witte landschap. Een kaart met alle winterwandelwegen en informatie is verkrijgbaar in het kantoor van Ötztal Tourismus.

WANDELING NAAR DE GAISLACHALM/SILBERTAL/SONNECK
Uitgangspunt Sölden - kerk. Achter de kerk steil omhoog tot aan de Ausserwaldstraße (dorpsdeel Ausserwald) -> skipiste oversteken  -> verder via de Innerwaldstrasse tot aan de  Ötztaler Gletsjerstrasse -> deze volgen tot aan de splitsing "Gaislachalm/Silbertal/Sonneck".
Duur: 2 u.
WANDELING NAAR DE BRUNNENBERGALM
Vanaf de Freizeit Arena Sölden de Dorfstrasse volgen tot aan verkeersroute G (Auweg) -> deze weg volgen tot  Plattestrasse (dorpsdeel Platte) en verder tot Moosalmstrasse -> verder tot Brunnenbergalm.
PANORAMAWEG

Vanaf uitgangspunt Sölden kerk steil omhoog tot aan de Ausserwaldstraße -> bij het eerste kruispunt rechts af -> bij de speeltuin linksaf, meteen weer rechtsaf op de Panoramaweg -> verder tot Rettenbachstrasse (Stiegele) -> terug naar Sölden

Duur: 2 u.
WANDELWEG NAAR DE STALLWIESALM
Vanaf de Freizeit Arena Sölden volgt u de Granbichlstrasse (dorpsdeel Granbichl) tot in het Windachtal.
Duur: 1.5 u.
WANDELWEG NAAR DE MOOSALM
Vanaf de Freizeit Arena Sölden volgt u de Dorfstrasse tot aan verkeersroute G (Auweg) -> deze weg volgen tot Plattestrasse (dorpsdeel Platte) en verder tot de Moosalmstrasse.
Duur: 0,75 u.
WANDELWEG NAAR HOCHSÖLDEN
Achter de kerk steil omhoog tot aan de Ausserwaldstraße (dorpsdeel Ausserwald) ->  skipiste oversteken  -> verder via de Innerwaldstrasse tot aan de  Ötztaler Gletsjerstrasse -> deze volgen tot aan de splitsing Hochsölden. Gastronomie vindt u direct in Hochsölden.
Duur: 1,5 u.
WANDELWEG GRANSTEIN
Bij de kerk steil omhoog tot aan verkeersroute H1 (Panoramastrasse) ->deze volgen tot aan de Sonnleithenweg (dorpsdeel Anreitl) en verder tot de Schönblickweg (dorpsdeel Leithe) -> bospad volgen tot Granstein (ongeruimde weg).
Eten en drinken: Gasthof Granstein.
Duur: 1.5 u.
WANDERWEG NAAR RECHENAU
Vanaf Freizeit Arena Sölden de gemeenteweg volgen, rechtsaf Waldele- en Rechenaustrasse in noordelijke richting tot Haus Trofana -> hier rechtsaf, het bospad in en via de weiden  het bos volgen tot Kaisers.